понеділок, 31 травня 2021 р.

Бібліомікс: "Куріння чи здоров`я - зроби правильний вибір"

              Бібліомікс У Великопавлівській сільській бібліотеці

            "Куріння чи здоров`я - зроби правильний вибір"

            ДО ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ БОРОТЬБИ З ТЮТЮНОПАЛІННЯМ

   

  31 травня кожного року відзначається Всесвітній день боротьби з тютюнопалінням, встановлений у 1987 р. Всесвітньою організацією охорони здоров’я. У цей день по всьому світу проходять антитютюнові акції.

   На сьогоднішній день, за даними звіту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), від вживання тютюну планета втрачає понад 5 млн людей.

   В Україні палить близько 11, 5 млн жителів, з них – 9,1 млн чоловіків та 2,5 млн жінок. У відсотковому відношенні – 60% і 11,2%, відповідно. Приблизно третина населення у віці від 18 до 25 років – є постійними курцями. Більш, як половина всіх курців свою першу сигарету викурили у віці до 12 років.

   Всесвітній день без тютюну входить в систему всесвітніх і міжнародних днів ООН.

                                                                      



  «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо». Цей афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів. Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.

   Від чого ж залежить наше здоров’я? Наше здоров’я залежить від таких основних чинників: • Спадковості – на 20 %, • Рівня медицини – на 10 %, • Екології – на 20 %, • Способу життя – на 50 %.

   Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так що половина здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.

   Основними складовими здорового способу життя є:

  • Фізкультура.
  • Здорове харчування.
  • Правильний режим навчання та відпочинку.
  • Загартовування.

   А такі чинники як вживання алкоголю, тютюнопаління, уживання наркотиків псують наше здоров’я, а також можуть призвести до летальних випадків.


   ПАЛІННЯ ► Чим приваблює паління? Паління асоціюється з дорослістю, компанією друзів, цікавою бесідою, приємною обстановкою. Але вчені з’ясували, що курці проводять дозвілля нудніше і отримують від нього менше задоволення, ніж некурці. Одна з головних причин паління у юнаків – прагнення до самовираження, утвердження власної самостійності, «дорослості». ► Тютюн викликає таку саму залежність, як і «важкі» наркотики – героїн та кокаїн. 85% курців хочуть кинути палити, але вдається зробити це лише 10–15 % з них. ► Паління уражує верхні дихальні шляхи та легені. Подразнення слизових оболонок починається вже в ротовій порожнині. Тютюновий дим також руйнує емаль зубів, призводить до запалення слинних залоз. У тютюні дуже багато канцерогенних речовин, які спричинюють онкологічні захворювання. Паління провокує також серцево-судинні захворювання. Нервова система, кров, органи травлення також страждають при попаданні в організм продуктів горіння тютюну. У жінок, які палять, порушується нормальна діяльність статевих органів, що сприяє розвитку безпліддя. Якщо палить вагітна жінка, в неї народжується дуже слабка дитина зі зниженою вагою, з порушеннями нервової системи, що може проявитися не відразу, а з плином часу. ► Великої шкоди курці завдають не тільки собі, а й усім тим, хто їх оточує (пасивні курці).Вдихаючи тютюновий дим у прокуреному приміщенні, пасивний курець зазнає такого ж впливу компонентів тютюну, що й сусід, який палить, часто з тими ж руйнівними наслідками для здоров’я.



   Тож пам’ятайте: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо – шлях до здоров’я чи навпаки – шлях від здоров’я.

                                                     


 

Немає коментарів:

Дописати коментар